Rabu, 04 Februari 2015

Laki-laki atau perempuan.
Male or female?
Bisa saya bicara dengan Bu Smith?
May I speak to Mrs. Smith please?
Mungkin.
Maybe.
Lebih dari dua ratus mil.
More than 200 miles.
Lebih daripada itu.
More than that.
Ulang tahun saya tanggal dua puluh tujuh Agustus.
My birthday is August 27th.
Mobil saya tidak jalan.
My car isn't working.
Mobil saya ditabrak oleh mobil yang lain.
My car was hit by another car.
HP saya tidak dapat signal dengan baik.
My cell phone doesn't have good reception.
HP saya tidak jalan.
My cell phone doesn't work.
Anak perempuan saya di sini.
My daughter is here.
Ayah saya pernah di sana.
My father has been there.
Ayah saya seorang pengacara.
My father is a lawyer.
Teman saya orang Amerika.
My friend is American.
Nenek saya meninggal tahun yang lalu.
My grandmother passed away last year.
Rumah saya dekat dengan bank
My house is close to the bank.
Bagasi saya hilang
My luggage is missing.
Nama saya John Smith
My name is John Smith.
Anak laki-laki saya belajar komputer
My son studies computers.
Anak laki-laki
My son.
Perut saya sakit
My stomach hurts.
Tenggorokan saya sakit
My throat is sore.
Jam tangan saya dicuri
My watch has been stolen.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar